Interpretacja muzyczna partytur graficznych – warsztaty dla dzieci i młodzieży szkolnej / Warszawa
ARTE szkoła
ul. Ludwika Hirszfelda 11
Ursynów, Imielin
02-776 Warszawa
Budynek 63 LO, piętro I
Godz. 17.00 - 19.00
https://www.artefundacja.pl
Warsztaty organizowane we współpracy z ARTE Fundacja Kultury i Edukacji skierowane są do dzieci w wielu 7-10 lat.
W trakcie warsztatów dzieci zapoznają się z tym niezwykłym sposobem notacji, stworzą własne kompozycje i spróbują dyrygować. Warsztaty zakończą się koncertem, podczas którego muzycy wykonają partytury graficzne przegotowane przez uczestników.
Warsztaty poprowadzą:
Eira Bjørnstad Foss (NOR)
ukończyła NTNU w Trondheim z tytułem magistra w dziedzinie wykonawstwa muzycznego. Obecnie mieszka w Trondheim i zajmuje się współczesną muzyką komponowaną i improwizacją.
Jest kluczową postacią na scenie współczesnej muzyki komponowanej w Norwegii, zarówno jako wykonawczyni, jak i kuratorka. Wykonywała utwory napisane specjalnie dla niej jako solistka z Trondheim Sinfonietta, a także dokonała ponad 30 prawykonań utworów młodych, kreatywnych kompozytorów z całego świata ze swoim zespołem Tøyen Fil og Klafferi. Ich debiutanckie nagranie, Botanisk Hage, zostało nominowane do norweskiej nagrody Grammy w 2021 r. w kategorii najlepszy album roku poświęcony muzyce współczesnej.
Ida Løvli Hidle (NOR)
Akordeonistka, która ma na swoim koncie wiele premier. Wśród wielu nagród, jakie zdobyła, jest I nagroda na „Międzynarodowym Konkursie dla Solistów Akordeonowych” w Belgii w 2012 roku. Koncertowała solo na całym świecie, od Chin po Kanadę, Francję, Rosję i Niemcy. Współpracowała z takimi kompozytorami, jak Sofia Gubaidulina, z nową edycją jej solowego utworu „Et Expecto”. Jej niemal nieograniczony repertuar obejmuje muzykę współczesną, ludową, tango, jazz i muzykę klasyczną. Jest członkiem-założycielem orkiestry jazzowej „Skadedyr” i pracowała jako kapelmistrz podczas tournée z Operą w Malmø.
Matilda Rolfsson (SWE)
Szwedzka improwizatorka i perkusistka mieszkającą w Trondheim w Norwegii. Dzięki zróżnicowanemu brzmieniu i teksturalnemu podejściu do gry na 20-calowym bębnie basowym, perkusji i werblu, Matildę można usłyszeć solo lub w konstelacjach z najlepszymi muzykami improwizującymi i choreografami/tancerzami z Europy i Skandynawii.