Arne Forsén (SE)
Muzyk o rzadko spotykanej skali różnorodności. Jego twórczość koncentruje się wokół fortepianu, który jest głównym źródłem jego kreatywności, jednak wciąż poszukuje innych środków wyrazu muzycznego. Ma za sobą długą i znaną karierę pianisty we free jazzie i swobodnej, eksperymentalnej improwizacji. Grał i koncertował z europejskimi improwizatorami, takimi jak Paul Lovens, Harri Sjöström, Phil Minton i Roger Turner oraz ze szwedzkimi improwizatorami, takimi jak Mats Gustafsson czy Per-Åke Holmlander.
Forsén interesuje się szwedzką muzyką ludową. Współpracował z tradycyjnymi skrzypkami i śpiewakami, a także występował jako artysta solowy. Opierając się na głębokiej wiedzy na temat tradycyjnej muzyki ludowej, Forsén pracował zarówno w kontekstach tradycyjnych, jak i eksperymentalnych.Wiosną 2019 r. wydał solowy album „Visa från Dorotea”, który spotkał się z bardzo entuzjastycznym przyjęciem publiczności i krytyków.
Przez 12 lat Arne współpracował z grającym na korze Alagim M´Bye z Gambii, aż do jego niespodziewanej śmierci w 2018 roku. Odbywali coroczne trasy koncertowe w Szwecji, czasem z gościnnym udziałem saksofonisty Jonasa Knutssona, a Arne odwiedził także Gambię i studiował muzykę tradycyjną.
Od kilku lat Forsén szczególnie interesuje się kompozycjami szwedzkich legend jazzu Lasse Wernera i Kurta Lindgrena, co zaowocowało dwoma wydawnictwami płytowymi, z Sune Spångberg Trio i Werner-Lindgren Project.
Muzyka Lasse Wernera odgrywała również główną rolę w duecie z wokalistką Pia Olby.
Innym projektem cross-over jest „SPÅR” („ścieżki”), który łączy swobodną muzykę improwizowaną (z perkusistą Henrikiem Wartelem) i malarstwo na żywo (Solveig Hiestand).
Arne Forsén ma również głębokie poczucie wartości nauczania, skupiając się na improwizacji w różnych formach, głównie poszukując sposobów improwizacji krzyżujących się między gatunkami muzycznymi.
Jest wykładowcą fortepianu i improwizacji w Royal College of Music w Sztokholmie, a także nauczycielem gry na fortepianie dla dzieci w Gnesta Cultural School.